Feb 25, 2015

Tips Menjaga Tudung

Assalamualaikum..
Okay. Kali ni I nak bagi tips sikit macam mana nak jaga tudung dengan baik. 
Nak-nak kalau pakai tudung yang kita sayang or susah nak beli seperti Fareeda ke Aidijuma ke Sincerelybyyours ke dan lain-lain yang tidak dinyatakan.
So, just scroll down dan baca sepenuh hati ye (^.^)

  1. Kalau mampu, pakailah kerongsang macam Ozel or Zhulian or buatan emas. Sebab? Pinnya tajam dan taklah tudung kita tertarik benang. Macam I, pakai je yang murah-murah sebab kerongsang I senang hilang dan cepat bosan kalau pakai kerongsang jenis yang sama setiap hari.
  2. Cuci tudung guna tangan dan bukan mesin. Tapi, untuk orang macam I yang jenis tangan sensitif dan alahan dengan sabun pencuci, I pakai laundry net je. Beli kat mana-mana kedai pun boleh. Yang I tunjuk ni adalah yang I beli kat Daiso sebab ada secure lock pada zip.

  1. Letak manik kecil pada kerongsang seperti dalam gambar di bawah untuk kurangkan benang tertarik. Yelah, orang macam I ni ganas bila pakai tudung. Tau-tau bila balik, berlubang besar or tertarik benang. Sedih (T.T).  Manik kecil tersebut hendaklah mengikut saiz pin. Karang beli besar, tak menjadi pin tudung.


  1. Dan tips yang terakhir, kalau berlubang, gosok dengan duit syiling pada lubang tersebut. Gosok dengan PERLAHAN dan jangan lupa untuk TERBALIKKAN tudung bila tenyeh tu. Nanti tak pasal-pasal hilang warna atau corak tu. Gosok je dengan lembut. Jangan ganas-ganas yer~


So, diharapkan agar 4 tips ni berguna untuk readers dalam ni.
Good Luck!



No comments: