Jul 8, 2012

Customize Header

Hye again~
Long time not writing in here.
Been busy for a while.
*Sudahlah kau! time blaja dulu-dulu, busy. Sekarang pun busy!*
I wish I could put all together in one entry but... pfft!!
Never enough. The space, I mean.
Terlalu banyak!

Anyway, make it short. 
It is almost a month since I left IIUM.
Since then, asyik berjalan sakan especially spending my days with my beloved younger brother.
Dia dah jadi doktor! *doktor pelatih selama 2 tahun*
I'm not purposely bragging about this but just too happy for him.
Alhamdulillah, his houseman ship is at Kuching, Sarawak.
Already a week since he left us.
Hopefully, left us for for good.
Berkhidmat untuk manusia ^__^
Kalau ada masa, mungkin I akan ke sana.
Menebus peluang yang tak kesampaian masa internship hari tu.
Insha'allah~

So, my status?
Taken. Opps! Bukan yang itu ye. Hehehe...
Status taken bermaksud kembali kepada keluarga.
Serve for my parents since I'm away for 4 years.
Saban hari ada je kerja kat rumah. 
Kadang-kala pun tak melekat kat rumah.
Keluar hantar adik, hantar parcel untuk customers dan mencuci mata.
*perkara wajib untuk statement yang last tu. ngee~~*

Sementara tak bekerja ni, I menguruskan Garden of Crafts.


Nak kata banyak customer, taklah jugak but at least I have something to do at home.
Killing my time.
But at the same time, I do hunting for jobs.
Tak kiralah apa-apa pun.
Since I'm not sure whether I made through for posting *sounds scary when mentioned about posting*, so, I'm using my diploma as the beginning.
Look up for any kindergarten or daycare centre who need my service.
I am so excited about it and hopefully I've made it through.

Talking about posting, it is not like I don't want to be a counsellor at school but it is scary for me.
Being a teacher / counsellor must be very responsible towards person as a whole.
Bukan calang-calang orang boleh jadi educator.
Nak-nak dizaman moden ni.
Budak-budak sekarang lain...
But, kalau I diberikan amanah tersebut, I akan buat yang terbaik.

Ehem!
Terlajak pulak.
Sebenarnya nak cakap pasal my customize header ni.
I love transparent's header!
And I love pastel colour too!
Skill tambahan I masa cuti-cuti Malaysia ni.
Hehehe...
I tak pandai pakai Adobe Photoshop dan sememangnya pengguna Photoscape tegar!
Photoscape ni simple dan pengguna seperti I memang sesuai sangatlah pakai.
Kalau kat Photoscape tak ada transparent tools.
So, I guna GIMP.
Best jugak guna GIMP.
Next time I nak explore GIMP lagi~

No comments: