Jul 19, 2011

Blogger Yang Famous

Hi peeps!
Dah dinner? Kalau belum, bila nak dinner sekali, bolehlah ajak I join juga. Hehe. Anyway, sekarang ni I nak mengomel dulu. Dah lama I nak post entry macam ni tapi tak sempat. Banyak lagi benda nak dibuat. And then, I write this for my own satisfaction. Mungkin ada juga yang share perasaan yang sama atau pun pernah tulis entry yang sama macam I, silalah komen dibawah yer.

Okay. Macam yang semua dah tau (para-para bloggers), dalam dunia blog ni ada yang famous, ada yang tak dan ada je yang baru nak mulakan 'kehidupan' sebagai blogger tegar (macam I tapi dulu yer. hehe). Tapi yang I kurang gemar sebab dalam dunia ni ada yang suka dan ada yang haters. Biasalah tu tapi macam annoying jugak especially bila baca kat blog-blog orang lain. Sakit mata nak membaca dan sakit hati nak digest (bukan diperut untuk dimakan). Okay. Let me explain in further...

The Famous Bloggers:
Best je kalau jadi blogger yang famous. Setiap saat ada je yang nak membaca entry kita. Berbaloi menaip entry sebab ada yang membaca. Lepas tu ada pulak yang komen lepas baca. Bukan setakat seorang dua (dan selalu sangat tak ada) yang komen tapi berpuluh-puluh. Kadang-kala mencecah angka beratus-ratus. Seronok hati bila baca komen. Lepas tu pulak kadang-kala terserempak kat luar, boleh pulak ada yang cam kita. Ada sesetengah tu pulak dah famous sampai masuk tv, majalah dan etc. Ada jugak yang tau-tau je posmen bagi parcel dari peminat. Best kan? Dah macam celebrities pulak. TAPI yang tak bestnya ada HATERS. Okay. Fine. Cuma annoying bila 'mengomel' ada orang yang tak suka, terus post satu entry. Kalau satu je tak pe jugak tapi setiap kali ada orang yang komen macam-macam, ada je entry yang macam tu. Haish! Kalaulah 10 orang yang komen macam tu, 10 entry yang kurang senanglah akan dibaca. Kadang-kala nampak macam meminta simpati pulak. Please. Don't react. Just respond in another way. Yang tu fikir sendiri. Lepas tu kan, dah tak ada privacy kan nak mengomel yang bukan-bukan?

The Ordinary Bloggers:
Kepada si blogger tegar yang sekadar suka 'mengomel' setiap masa diblog, entry-entry disini bagaikan helaian-helaian kertas yang mencatat setiap yang dicoretkan. Lama-lama dah jadi ahli kelab blogger tegar. Hehe. Kalau nak mengomel pun, siapa peduli nak kena marah ke pe ke kan? Feel free to write. Dah macam pengganti buku-buku diary yang old skool tu. Hehe. Then, blogwalking ke blog-blog orang lain. Nak cari inspirasi dan benda-benda baru yang kadang-kala kita tak tau pun benda tu wujud. Kadang-kala macam tak logik pun ada. Huhu. TAPI yang part tak senang bila komen bukan-bukan. Blogwalking kat blog orang famous. Bila tak suka, dengki, sakit hati, jealous dan apa-apa yang berkaitan dengan hati busuk, komen yang tak elok. Sumpah seranah. Adoi! Macam budak-budak je. Ada tu pulak bila si Famous Blogger dah post ketidak senang hati pasal komen tu, terus balas komen. Komen yang bukan-bukan. Buat penat je. Baik gi tulis entry ke, pe ke yang lebih baik. Buang tenaga kamu je. 

Okay. Tu je kot. Ayat tunggang-langgang. Do I care? Well, I'm NOT.

5 comments:

kadri azmi said...

betul tu, mmg susah jd blogger femes cam arek ni..byk sgt komen spam dr anon hehehhe...*glemer la sgt*

azza hana said...

hehehe..setuju sgt la N syg..

Ruzanna Rahman ~♥ said...

arek: yela arek yg femes...byk sgt spam smpai xleh nk komen..hehe

Ruzanna Rahman ~♥ said...

azza:xpe xfemes...asal bahgia..hehe

azza hana said...

betol..n azza happy sgt2 ade blog ni..haahahah..sgt sukeee..