Jul 12, 2011

Pengakhirannya~

Hi peeps!
Alhamdulillah ke hadrat Ilahi  kerana I sangat, sangat dan sangatlah lega dengan situasi sekarang. Syukur bila semuanya selesai dengan baik. Siang tadi baru je selesai hantar segala assignments dan reports. Banyak habis duit kat situ tapi tak apalah. Belajar punya pasal. Lagi pun memang nak buat yang terbaik. Mesti ikut semua plan. Dan sekarang I tak sabar-sabar nak tunggu internship pulak. Nak rasa cabaran yang seterusnya. Hehe. 



Tapi baru lepas balik ni, ada rasa kerinduan especially to my partner, Cik Nad. Bekerja keras untuk beberapa bulan ni *macamlah lebih dari 6 bulan! huhu* Anyway, thanks to her because being supportive person especially during my hardest time even kadang-kala mungkin kurang sabar dengan beberapa perkara. So, sorry about that ya'! *Jangan babap I lepas ni Cik Nad!* Hehe.


And to all my juniors yang akan ke practicum tahun depan *kalau terbaca entry ni yer~*, GOOD LUCK to you~! Kalau nak bahan dari kami, MAAFKAN kami untuk beberapa sebab:

  1. Menjaga CONFIDENTIALITY clients dan apa-apa yang berkaitan dengan hal sekolah. Korang pun tahu kan~~ Hehe
  2. Setiap sekolah mempunya KEPERLUAN YANG BERBEZA. Contohnya sekolah A: memerlukan lebih banyak kemahiran belajar dan manakala sekolah B mungkin tak perlukan itu. Masa hari pertama, kami ada berbincang mengenai topik-topik untuk group counselling. TAPI tak guna langsung pun sebab sekolah memerlukan perkara-perkara lain...
  3. Wajib menjadi seorang yang berdikari sebab bila kat sekolah, semuanya buat sendiri dan belajar pengalaman untuk jadi berdikari. 
  4. Ada kemungkinan keperluan yang diminta oleh lecturer boleh berubah-ubah ikut perubahan. Mungkin sekarang Dr. kata kena buat semuanya. Mana tau time korang ada pulak yang dah diubah... kan? hehe



TAPI...
Kami tak kedekut untuk berkongsi cerita dan apa-apa information tentang practicum. Kami bersikap terbuka... *cuma jangan tanya soalan-soalan yang merepek-repek dah ler. hehe*. Juga guideline yang dah diberikan oleh Dr. Cumanya guideline yang kami dapat tak lengkap pun. Kami sendiri pun ada yang terkapai-kapai. Cuma banyakkanlah bertanya kalau tak nak sesat jalan. hehe.

Akhir sekali sebelum I masuk tidur, I satisfied bila requirement practicum I dah mencukupi. Malah terlebih sikit. My partner and I bekerja keras sampai 11 jam sehari untuk cukupkan semua tu:

~ Site Hours: 256++ (yang asal 250 hours)
~ Group counselling: 40++ (yang asal 30 hours)
~ Individual counselling: 70++ (yang asal 70 hours)

Hopefully apa yang kami dah buat berbaloi dengan markah yang kami akan dapat. Amin...

Okeh! Good Night~!


2 comments:

Anonymous said...

congrats kak ann,,, chayok2,,,lepas ni bleh topup balik tdo yg dulu2..hehehe.

Ruzanna Rahman ~♥ said...

tq...tdo itu wajib! hehe