Apr 30, 2010

Annoying words

  • Dikala ini paling tak suka bila...
Ada orang menggunakan annoying words. Antaranya "ada aku kesah" dan juga "bisinglah". Dah macam tak tau adab and berbudi. Maaf kalau ada yang terasa. Tapi bila dah lama-lama cakap gitu, boleh "mengajar" kita untuk membalas balik apa yang dia cakap. Sangat, sangat dan sangat annoying. Perkataan gini pun boleh meretakkan ikatan persahabatan tau. Ann berkata gini sebab sekarang berada disituasi begitu. Mungkin ada yang kata Ann ni tak cool or what ever it is. Tapi sebagai seorang manusia, perlukan kita saling hormat-menghormati? Kalau nak orang respect kita, kita pun kenalah buat benda yang sama. Antara contoh penggunaan kata-kata tersebut begini:

Miss Ann: Kita kena hantar assignment ni cepat-cepat. Bila awak nak buat? Dah siap ke?
Mr. B: Ada aku kesah?
Miss Ann: Awak ni kenapa? Boleh tak jangan cakap gitu?
Mr. B: Awak ni. Bisinglah!

Ann tujukan kepada orang yang memang "tak kesah" dengan orang sekeliling. Dia nak Ann 24/7 amik peduli pasal dia TAPI dia tak pun. So, ada saya kesah?

  • Peningnya...
Dr. Ainol bagi task untuk dibuat. Dari pagi tadi dok ngadap laptop. Google benda ni tak jumpa-jumpa pun. Tajuknya "objectives vs. subjective assessment". Anyone would like to lend me your hand? *wink*

  • Sekarang ni...
Check my facebook. Aish! Ramai pulak yang dah engaged, sedang merisik, bakal engage dan ada yang dah nak kahwin. Ann? Bila? Ehm... Sedang tunggu mana-mana Putera yang nak datang merisik. hehe. In short, the answer remain unknown...

  • Esok...
My BFF, Cik Ain nak bertunang. Theme "pink putih". Tak sabar-sabar nak tengok~ (^_^)

2 comments:

nadia said...

saya baru merangka nak tulis pasal ni, alih2 awk dah tulis dulu. tp tak apa, sy wat sambungan sikit kt blog sy. hehehehe..

nasib la eh sapa nk terasa tu. hehehe...

sumtimes, seseorang tu perlu tahu apa yg dia buat tu tak baik dan menjengkilkan. huhuhu...

Ruzanna Rahman ~♥ said...

mmg pn...nk aje post kat wall fb dia..btau dia soh bace n3 ni..