Aug 29, 2009

My first time for mock counseling

Tadi Ann ada class. Hari ni agak best juga coz it was my first time buat sesi kaunseling walaupun hanya sekadar praktis. Dahlah cuaca pun sangat cool membuatkan hari semakin best. Ann partner dengan Nadia. Dia jadi counselor & Ann pula sebagai client. dan next time pulak Ann akan bertukar role dengan Nadia. Lepas habis sesi, Ann kena buat report (agak kemalasan & kelecehan).

Pada mulanya agak berdebar-debar juga coz al-maklum baru first time nak bercerita di depan classmate. Tapi bila dah duduk depan audience, rasa agak selesa juga. Bila nak start mula-mula tu, Ann dan Nadia asyik tergelak-gelak je. Rasa macam agak kelakar juga lah.

So, I'll make it short... Ann "melakonkan" watak seorang perempuan yang sedang bekerja bercerita tentang parent Ann yang agak mendesak Ann untuk berkahwin. So, pada masa yang sama, Ann sudah mempunyai calon. TETAPI, Ann terpaksa membuat pilihan diantara ketiga-tiganya:
Mr. A - lebih tua dari Ann dan sudah bekerja tetapi baru berkenalan selama 2 bulan.
Mr. B - umurnya setahun muda dari Ann, akan menamatkan study pada tahun hadapan dan sudah saling mengenali selama 3 tahun.
Mr. C - dua tahun lebih muda, masih ada 5 tahun lagi untuk menamatkan belajar dan sudah berkenalan selama 2 tahun akan tetapi Ann tidak berkenan kerana umurnya sebaya dengan adik Ann.

conflictnya disini adalah pemilihan diantara ketiga-tiganya. Disitulah Nadia "terpaksa" mengupas lebih lanjut atau dengan perkataan lain mengorek rahsia supaya Ann akan bercerita lebih untuk mendapatkan penjelasan. Kata Nadia, agak sukar untuk dia bertanyakan atau mengorek dengan lebih mendalam. Tapi apa-apa pun ia dapat membantu kami untuk memperbaiki skill untuk masa hadapan. Dengan perkataan lain untuk client yang kami kena cari & terpaksa buat report!!

3 comments:

Unknown said...

hehe kisah sape tu ruz :P

nadia said...

susah gak nak korek rahsia orang ni. huhuhu...

p/s check my blog, i hv post sumthing bout dis session too.

Ruzanna Rahman ~♥ said...

nadia: mmg pn...next time will be my turn!!!aiseh!!
kalam: ada ler...perlu ke tau?hehe